МЛ&ТВЕННОЕ ПРА~ВИЛО
ОТЦА СЕРАФИ~МА ДЛZ~ МИРZ~Н.
Мл7тва гдcнz:
Џ§е нaшъ, и4же є3си2 на нб7сёхъ, да с™и1тсz и4мz твоE, да пріи1детъ цrтвіе твоE, да бyдетъ в0лz твоS, ћкw на нб7си2, и3 на земли2. Хлёбъ нaшъ насyщный дaждь нaмъ днeсь, и3 њстaви нaмъ д0лги нaшz, ћкоже и3 мы2 њставлsемъ должникHмъ нaшымъ: и3 не введи2 нaсъ во и3скушeніе, но и3збaви нaсъ t лукaвагw.
[Три1жды.]
Пёснь прест7ёй бцdэ, глaс д7:
Бцdе, д7во рaдуйсz, бл7годaтнаz мр7ие, гдcь съ тоб0ю: бл7госл0венна ты1 въ женaх, и3 бл7госл0вен пл0д чре1ва твоегw2 я4кw сп7са родила2 є3си2 дyшъ нaшихъ.
[Три1жды.]
Сmмво1лъ правослaвныz вёры:
Вёрую во є3ди1наго бGа nц7A, вседержи1телz, творцA нб7у и3 земли2, ви6димымъ же всBмъ и3 неви6димымъ. И# во є3ди1наго гDа ї}са хrтA, сн7а б9іz, є3динор0днаго, и4же t nц7A рождeннаго прeжде всёхъ вBкъ: свёта t свёта, бGа и4стинна t бGа и4стинна, рождeнна, не сотворeнна, є3диносyщна nц7Y, и4мже вс‰ бhша. Нaсъ рaди человёкъ, и3 нaшегw рaди сп7сeніz, сшeдшаго съ нб7съ, и3 воплоти1вшагосz t д¦а с™а и3 мRjи дв7ы, и3 вочlвёчшасz. Распsтаго же за ны2 при понтjйстэмъ пілaтэ, и3 страдaвша, и3 погребeнна. И# воскrшаго въ трeтій дeнь по писaніємъ. И# возшeдшаго на нб7сA, и3 сэдsща њдеснyю nц7A. И# пaки грzдyщаго со слaвою суди1ти живы6мъ и3 мє1ртвымъ, є3г0же цrтвію не бyдетъ концA. И# въ д¦а с™aго, гDа, животворsщаго, и4же t nц7A и3сходsщаго, и4же со nц7eмъ и3 сн7омъ спокланsема, и3 сслaвима, глаг0лавшаго прbрHки. Во є3ди1ну с™yю, соб0рную и3 ґпcльскую цRковь. И#сповёдую є3ди1но кRщeніе во њставлeніе грэхHвъ. Чaю воскrніz мeртвыхъ: И# жи1зни бyдущагw вёка. Ґми1нь.
Многие, приходя к отцу Серафиму, жаловались, что они мало молятся Богу, даже оставляют необходимые дневные молитвы. Иные говорили, что делают это по безграмотности, другие - по недосугу.
Отец Серафим завещал таким людям следующее молитвенное правило:
"Вставши от сна, всякий христианин, встав пред святыми иконами, пусть прочитает:
- молитву Господню: Џ§е нaшъ трижды, в честь Пресвятой Троицы;
- потом песнь Богородице: Бцdе, д7во рaдуйсz - также трижды;
- и, наконец, Символ веры: Вёрую во є3ди1наго бGа - единожды.
Совершив это правило, всякий христианин пусть занимается своим делом, на которое поставлен или призван. Во время же работы, дома или на пути куда-нибудь пусть читает тихо:
ГDи ї}се хrтE, сн7е б9ій, поми1луй мz2 грёшнаго
а если окружают его другие, то, занимаясь делом, пусть говорит умом только это:
ГDи, поми1луй
и продолжает до обеда.
Пред самым же обедом пусть совершает вышепоказанное утреннее правило.
После обеда, исполняя свое дело, всякий христианин пусть читает также тихо:
Прес™az бцdе, спаси мz2, грёшнаго
и пусть это продолжает до самого сна.
Когда случится ему проводить время в уединении, то пусть читает он:
ГDи ї}се хrтE, бцdею поми1луй мz2, грёшнаго
Отходя же ко сну, всякий христианин пусть опять прочитает вышепоказанное утреннее правило: трижды Џ§е нaшъ, трижды Бцdе, д7во рaдуйсz и однажды: Вёрую во є3ди1наго бGа.
После того пусть засыпает, оградив себя крестным знамением.
Относительно достоинства этого малого правила отец Серафим толковал, что, держась его, можно достигнуть меры христианского совершенства, ибо означенные три молитвы - основание христианства: первая - как молитва, данная Самим Господом, есть образец всех молитв; вторая - принесена с неба Архангелом в приветствие Деве Марии, Матери Господа; Символ же - вкратце содержит в себе все спасительные догматы христианской веры.
Если кому невозможно выполнить, как бы следовало, и этого малого правила по обстоятельствам благословным, то старец советовал читать его во всяком положении: и во время занятий, и при ходьбе, и даже в постели, помня слова Господа: всякий, кто только призывает имя Господне, спасется (Иол.2, 32; Римл.10,13).
А кто располагает временем больше, чем какое требуется на это правило, и, вдобавок, он человек грамотный, тот пусть к этому присоединяет и другия душеполезныя молитвословия и чтения, как то:
- чтение нескольких зачал из Святаго Евангелия и Апостолов,
- чтение канонов,
- акафистов,
- псалмов
- и разных других молитв.
Читая же, пусть благодарит он Господа со всяким смирением и за то, что имел время принести Ему в жертву и еще нечто из священных плодов. Таким путем христианин мало-помалу может подниматься на верх христианских добродетелей.
|